Tisztelt Vásárlóink!
Ha a Sciennet-tel vásárol és regisztrál, a saját készítésű termékeink árából 6.5% visszajár.

A USE unused tervezői a napokban mutatták be tavaszi/nyári kollekciójukat a budapesti Párisi Nagyáruházban, és ahogy már több hazai divatbemutatón, most is egy kisebb időutazásban volt részünk .




A nyolcvanas évekből kölcsönzött válltömések, blézerek, kezeslábasok és leggingsek visszaröpítettek a múltba, a futurisztikus hatásról pedig az ezüstfényű anyagok és az androidokra emlékeztető modellek gondoskodtak. A bemutató után kiderült, hogy nem tévedtünk, amikor időben elhelyeztük a kollekciót. "


A nyolcvanas évek világához nyúltunk vissza, és azon belül is a sportos öltözködéshez és a fehérneműkhöz. Valamint ahhoz a nő ideálhoz, ami abban a korban alakult ki, és mára már elterjedt. Ekkor tűnt fel a dolgozó, céltudatos, önkifejező nő, aki a férfiaktól függetlenül éli az életét. Nem akarom túl misztifikálni a kollekciót, hiszen mi mindig hordható ruhákat tervezünk, amikkel az adott korra reflektálunk. Úgy gondolom, hogy most ez van a levegőben, és olyan ruhákra van szükség, amik egyszerűek, könnyen viselhetőek, nem túl dominánsak, nem annyira erőszakosak, hogy elnyomják a karakteredet, hanem támogatják azt" - tudtuk meg USE unused egyik tervezőjétől, Godena-Juhász Attilától.


Ez a kollekció egyébként még tavaly nyáron született meg, ami bizonyára nem meglepő azok számára, akik tudják, hogy a kifejezetten trendelőrejelzéssel foglalkozó emberek már egy-egy szezon előtt pár évvel megmondják, hogy mik lesznek a meghatározó színek, minták, anyagok, így van miből kiindulni. Bár az irányzat viszonylag adott, ez nem jelenti, hogy a tervezőknek, vagy akár a vásárlóknak kompromisszumot kell kötniük, és egyéni ízlést, preferenciákat sutba kell dobni, ha divatos holmikat akarnak készíteni, illetve viselni. "A trendek nem egyik napról a másikra jönnek, és múlnak el. Gyakran át is mosódnak egymásba, hiszen nagyon sok irányzat van egymás mellett, ami annak köszönhető, hogy sokfélék vagyunk, és a trendek a különböző élet- és szociális helyzetekben lévő, más-más karakterű emberekhez igazodnak. Szóval ahhoz a vonulathoz csatlakozol, amihez akarsz. Ez nem úgy működik, hogy márpedig ez a divat, és punktum" - szögezte le Godena-Juhász Attila.


A Budapest Fashion Awardson már többször is díjat nyert [5] trió egyébként éppen a Tokiói Divathétre készül, ahol következő őszi/téli kollekciójukat mutatják be. Hogy Magyarországon, vagyis Budapesten miért nincsen egy hasonlóan nagyszabású rendezvény? "


Először is kell egy disztribúciós hálózat. Ha ez létrejön, akkor már van miért divatbemutatókat tartani. A külföldi divatheteken most mindenki az őszi/téli kollekciót mutatja be, ahogy mi is. Itthon viszont az idei tavaszi/nyári kollekció van soron, vagyis ez a rendezvény a közvetlen vásárlóknak szól, míg kint a terjesztőket próbálják megnyerni, hiszen ők most adják le a megrendelést a következő szezonra. Ahhoz, hogy ez itthon is működni tudjon, ahhoz kellene egy viszonteladói hálózat, aki megnézi a ruháidat. Magyarországon inkább márkaboltok léteznek, és nincsenek üzletházak, ahol több márkát árulnak" - nyilatkozta a Velvetnek Godena-Juhász Attila, aki a WAMP-ot alapító Matheidesz Rékával egyetért abban, hogy bizonyos külföldi országokban valóban egzotikumnak számít a magyar tervezők munkája: "Amerikában mindenképpen izgalmas az, hogy egy európai márka vagy. Persze nem ezen fog múlni, jól kell csinálnod, nagyon sok márka van, nagyon sok fiatal tehetség."


Egyúttal azt is megtudtuk, hogy a külhonban is sikeres tervezőcsoport számára továbbra is ugyanolyan fontos a szemléletformálás, mint ahogy azt Füzes Eszter egy két évvel ezelőtti interjúban elmondta [8]: "Persze még nem vagyunk abban a szituációban, hogy túl nagy hatásunk lehessen a nagyobb tömegre, de nem hiszem azt, hogy elsősorban hozzájuk kell szólunk, hanem ahhoz a réteghez, akinek Magyarországon fontos szerepe van a vizuális kultúra kialakításában." És hogy mi a helyzet a szakmát és a közvéleményt is egyre jobban foglalkoztató méretvitával? "A konfekciószéria méretünk több év folyamán alakult ki, vagyis az alapján, hogy mire van igény, mit tudunk értékesíteni" - nyilatkozta Godena-Juhász Attila, aki legszívesebben tervezőtársán, Füzes Eszteren látja viszont a ruháit. "Mindent őrá próbálunk, imádom rajta látni a kreációinkat" - tette hozzá a tervezőtrió tagja, aki azt megjegyezte, hogy kedvenc "modellje" már a harmincas éveiben jár, és M a ruhamérete.


Forrás: velvet.hu